Zo dan! Dag 0 was top, let’s go dag 1!

Gister zijn we samen met zeven Rotterdamse acts geland ergens in het verre oosten van het land om een sick avontuur aan te gaan. Dagelijks nemen we je mee en houden we je op de hoogte van alles wat zich hier afspeelt met deze daily’s en natuurlijk in onze Stories.

Gister verzamelden we met de hele groep muzikanten op de Delftsestraat om met iedereen ‘de bubbel’ in te gaan en 10 dagen lang te creëren. Na wat challenges bij het inladen van alle studio gear in de bus was het eindelijk tijd om naar Drenthe te rijden. De sfeer zat er vanaf het eerste moment goed in. Dat er in een jaar als dit, waarin er weinig groeimogelijkheden zijn voor muzikanten, iets wordt opgezet dat de ontwikkeling (op een veilige manier) bevordert voelt voor iedereen als een zege.

Aangekomen in the middle of nowhere, tussen de weilanden was het tijd om de spullen uit te laden en de studio’s in te richten met behulp van onze grootmeester, guru Budy Mokoginta. Iedereen ging overal even langs en voor je het wist werden er al samen eerste liedjes geschreven tijdens jamsessies. En dat ging als een speer. Samenwerkingen tussen KUZKO, LE MOTAT en Beau Zwart kwamen tot stand en aan het eind van de nacht waren de eerste rauwe schetsen van nummers al gemaakt.

De Nieuwe Lichting zou De Nieuwe Lichting niet zijn als we niet een leuk extra’tje voor de deelnemers zouden hebben. Het is tenslotte december, in de ‘Hall Of Fame’ gemaakt door Niek Hage en Meinhard Spoor stond de kerstboom klaar met daaronder voor iedereen een cadeau. Speciaal voor de deelnemers van dit project hebben wij in samenwerking met Tegendraads het awesome nieuwe logo op bombers laten stichten, echt Rotterdamser krijg ie ’t nie.

De euforie van de dag duurde nog lang voort tot in de nacht. Een geslaagde dag, en dat terwijl de eerste dag nog moest aanbreken. Vandaag begon rustig aan, maar iedereen zat alweer snel in de studio om de laatste dingen op te bouwen en verder te werken aan de ideeën van de avond ervoor. Één ding is zeker, het belooft wat te worden.