En toen kwam er een lockdown…

De studio’s zijn ingericht, iedereen kent elkaar, de eerste tracks zijn gemaakt en het loopt allemaal lekker. De nacht stond vooral in het teken van uitproberen en lol maken. Er werd gekloot door Het Gezelschap samen met Beau Zwart, waaruit Duits track getinte muziek kwam die het publiek nooit zal bereiken. Overdag zijn Beau Zwart en Socks;SportsSocks met wat diepe en spacey dingen bezig geweest waar heel veel potentie in zit. Daarnaast zijn Sam (KUZKO), Tato (LE MOTAT), Jordy en Juno (Het Gezelschap) met een track bezig geweest over hun gezamenlijke kenmerk: de mat.

Toen de ochtend aanbrak en iedereen rustig wakker werd (en sommigen besloten naar bed te gaan) was het tijd om weer nieuwe samenwerkingen aan te gaan. De dag was net van start en de eerste verontrustende berichten bereikten ons: er komt een totale lockdown. Al snel kwam het besef dat dit wel is het einde van het schrijverskamp zou kunnen betekenen en dat scenario werd helaas al snel de werkelijkheid. Maask en twee bandleden van Smudged kwamen verlaat aan en voor dat zij kon landen kwam het bericht aan. Desalniettemin is niemand bij de pakken neer gaan zitten en is Maask bijvoorbeeld gelijk de studio in gedoken waar hij onder andere samen met Danique (KUZKO) op de R&B tour is gegaan.

Maar goed, lockdown dus. Als De Nieuwe Lichting zien we graag de silver linings en na een goed overleg met het team en de eigenaar van de locatie werd duidelijk dat wij tot dinsdag hadden om hier muziek te maken en dan moeten we hier vertrekken. Het zit zo dat wij onder educatie vallen waardoor we gelukkig toch wat extra tijd hebben om zoveel mogelijk muziek te maken. Zo is Smudged de afgelopen dagen met wat opzetjes bezig geweest en zijn ready om het in de resterende tijd nog met zo veel mogelijk verschillende mensen uit te werken.

Het is fucked op, maar het geeft wel een unieke sfeer. Maar ja, silver linings enzo en de beperkingen zorgen ervoor dat de motivatie hoog is. De komende dagen gaat iedereen vlammen om het beste van de tijd die er nog is te maken. Samenwerkingen worden aangegaan en opzetjes worden gemaakt, kortom er wordt gedaan wat hier nog kan. Hoe we het verder gaan doen, dat moet nog blijken. Maar dat we doorgaan, dat staat vast.